Firavun'un Büyüklük İsteğiyle Hz. Musa'yı Öldürmeye Çalışması:
Firavun dedi ki: "Bırakın beni, Musayı öldüreyim de o Rabbine yalvarıp-yakarsın. Çünkü ben, sizin dininizi değiştirmesinden ya da yeryüzünde fesat çıkarmasından korkuyorum. Musa dedi ki: "Gerçekten ben, hesap gününe iman etmeyen her mütekebbirden, benim de Rabbim, sizin de Rabbinize sığınırım." (Mümin Suresi, 26-27)
Firavun öylesine kibirliydi ki ancak Hz. Musayı öldürünce rahatlayacaktı. Bu kibirli tavrı aynı zamanda Allaha karşı bir başkaldırıştı. Aslında Hz. Musanın üstün olduğunu biliyor, bu nedenle de onu öldürüp kavminin gözünde tek hakim olmak istiyordu. Hz. Musa ise, Firavunun azgınlığı karşısında en güzel tavrı göstermiş ve Allaha sığınmıştır.
Ayette Firavunun müstekbirliğine dikkat çekilirken, hesap gününe iman etmemesinin üzerinde de durulmuştur. Elbetteki bir insan Allahın hem kitapları, hem de elçileri vasıtasıyla varlığını bildirdiği hesap gününe iman etmiyorsa bu, onun azgınlığından ve kibirinden kaynaklanıyordur. Kendi ilkel mantığına ve aklına güvenmesinden ileri geliyordur. Ancak bu tip kibirli kişiler büyüklenmelerinin cezasını ahirette en ağır şekilde göreceklerdir. Firavunun da göreceği gibi... [89]
Firavun öylesine kibirliydi ki ancak Hz. Musayı öldürünce rahatlayacaktı. Bu kibirli tavrı aynı zamanda Allaha karşı bir başkaldırıştı. Aslında Hz. Musanın üstün olduğunu biliyor, bu nedenle de onu öldürüp kavminin gözünde tek hakim olmak istiyordu. Hz. Musa ise, Firavunun azgınlığı karşısında en güzel tavrı göstermiş ve Allaha sığınmıştır.
Ayette Firavunun müstekbirliğine dikkat çekilirken, hesap gününe iman etmemesinin üzerinde de durulmuştur. Elbetteki bir insan Allahın hem kitapları, hem de elçileri vasıtasıyla varlığını bildirdiği hesap gününe iman etmiyorsa bu, onun azgınlığından ve kibirinden kaynaklanıyordur. Kendi ilkel mantığına ve aklına güvenmesinden ileri geliyordur. Ancak bu tip kibirli kişiler büyüklenmelerinin cezasını ahirette en ağır şekilde göreceklerdir. Firavunun da göreceği gibi... [89]
s1 harfi
- 1) İnsanın Kendisini/Hevâsını (Basit Arzu ve Şehvetlerini) Tanrılaştırması:
- 2) Şirk-i Teb'iz:
- Allah'ın Elçilerine İtaat Ederler
- Bâtıla İman:
- c- Gayr-i Müslimlerin Tapınaklarına İbâdet Kasdıyla Gitmek:
- Enaniyetin Sebepleri
- Halkı Saptırmak İçin Çaba Harcamaları
- Hz. Peygamber Ve Şiir
- İbrâhim / İçimdeki Putları Devir / Elindeki Baltayla / Kırılan Putların Yerine / Yenilerini Koyan Kim?
- Kur'an-ı Kerim'e Göre Şirk Koşan İnsanın Ruhsal Yapısı
- Mürtede Karşı Tavır:
- Sevgi, Hürmet ve Bağlılık Yönüyle Şirk. Bir İnsanı veya Nesneyi, İdeolojiyi Aşırı Şekilde Severek Putlaştırmak:
- Şamanizm'de Bazı Görüşler ve Âdetler
- ŞEHVET
- ŞEREFE
- ŞEYHÜLİSLÂM
- Şuf'a Hakkını Kullanma Şekli:
- Şuf'a'nın Sebebi:
- ŞÜPHE
- Zorluğa ve Zamana Karşı Dayanıksız Olmaları
- 2) Ataların Yolunu Körü Körüne Tâkip Etmek, Gelenekleri, Örf ve Âdetleri Yüceltmek, Irkçılık:
- 3) Şirk-i Takrib:
- Allah'tan Başkasının da Gaybî Yollarla Fayda ve Zarar Verebileceğine İnanmak:
- d- İbâdet Kasdıyla Herhangi Bir Şahsa Secde Etmek:
- Güç ve Zenginlik
- Hatalarında Direnmezler
- Hevânın Putlaştırılması
- Kur'ân-ı Kerim, Müşrik Anne Ve Babaların, Mümin Çocuklarına Ne Diyor:
- Mallarından Rahatlıkla İnfak Edememeleri
- ŞÂFİÎ MEZHEBİ