Âyetü'l-Kürsî'nin Fazîletiyle İlgili Hadis-i Şerifler
Kuranın en fazîletli âyeti Bakara sûresindeki Âyetül-Kürsîdir. Bu âyet, bir evde okunduğu zaman şeytan oradan uzaklaşır.[998]
Âyetül-Kürsî, Kuran âyetlerinin şâhıdır/zirvesidir.[999]
İbnül-Aska şöyle der: "Adamın biri Hz. Peygamber'e gelip Kur'an'ın en faziletli âyeti hangisidir?' diye sordu. Rasûlullah (s.a.s.) şöyle buyurdu:
Allahu Lâ ilâhe illâ huve'l-Hayyu'l-Kayyûm...[1000]
Rasûlullah (s.a.s.) bir defa Kâ'b oğlu Ubey'e, ezberinde olan âyetlerden hangisinin daha yüce olduğunu sormuş,
"Allah ve Resulu daha iyi bilir" cevabını alınca, soruyu tekrar etmiş, bunun üzerine Ubey, bildiği en yüce âyetin "Allahu lâ ilâhe illâ hüve'l-Hayyu'l-Kayyûm" olduğunu söylemiştir. Resulullah (s.a.s.) aldığı cevaptan memnun olarak Ubey'in göğsüne vurarak
Ey Ebû Münzir! İlim sana mübârek/kutlu olsun. buyurmuştur.[1001]
Her şeyin zirvesi/şerefesi vardır. Kurân-ı Kerimin zirvesi de Bakara sûresidir. Bu sûrede bir âyet vardır ki, Kuran âyetlerinin efendisidir: Âyetül-Kürsî.[1002]
Allahın en büyük ismi (İsm-i Azamı) -ki Allah, onunla kendisine duâ edilince icâbet buyurur, onunla bir şey istenince verir- şu üç sûredir: el-Bakara, Âl-i İmrân ve Tâhâ sûreleri.
(Râvî Ebû Ümâme ilâve ediyor: Ben o İsm-i Azamı aradım: el-Bakara sûresindeki Âyetül-Kürsî, Âl-i İmrân sûresindeki Elif Lâm Mîm. Allahu lâ ilâhe illâ hû. El-Hayyul-Kayyûm ve Tâhâ sûresindeki Ve anetil-vücûhi lil-Hayyil-Kayyûm (20/Tâhâ, 111) buldum (yani İsm-i Azam; Hayy ve Kayyûm isimleridir).[1003]
Kuranda en büyük âyet, Âyetül-Kürsîdir. Bunu kim okursa, Allah o anda bir melek gönderir, ertesi güne kadar iyiliklerini yazar ve günahlarını siler. Bu âyet, bir evde okunsun da şeytanlar onu otuz gün bırakmasın, bu olmaz ve kırk gün ona sihirbaz kadın da, sihirbaz erkek de giremez, ey Ali! Bunu evlâdına, âilene ve komşularına öğret, bundan büyük bir âyet nâzil olmadı.[1004]
Kim farz olan her namazın ardından Âyetül-Kürsî okursa, ondan sonraki namaza kadar mahfûz kalır, korunur.[1005]
Kim sabaha çıkınca Âyetül-Kürsî ile Hâ Mîm; Tenzîlul-Kitâbi minallahil-Azîzil-Alîm sûresinin (Mümin/Ğâfir) evvelindeki iki âyeti okursa o gün akşama kadar (kazâ ve belâlardan) mahfûz kalır. Kim de akşama girince onları okursa o gece sabahlayıncaya kadar mahfûz olur.[1006]
Uyurken Âyetül-Kürsîyi okuyana şeytan yaklaşamaz.[1007]
Günlerin efendisi Cuma günü, sözlerin efendisi Kuran, Kuranın efendisi Bakara Sûresi, Bakara Sûresinin efendisi de Âyetül-Kürsîdir.[1008]
Ebû Hüreyrenin rivâyet ettiği uzun bir hadis-i şerife göre, koyu bir yalancı vasfından dolayı şeytan diye belirtilen birinin, Peygamberimiz tarafından doğruluğu tasdik edilen bir sözü aktarılır. Bu rivâyete göre; Allahın, onu okuyana sevap verip faydalandıracağı bir şey olarak belirtilen Âyetül-Kürsîyi, yatağa girdiğinde sonuna kadar okumak tavsiye edilmiş, bunu yapan kimse üzerine Allahın muhâfız bir melek dikeceği, sabah oluncaya kadar o kimseye şeytanın yaklaşamayacağı belirtilmiştir.[1009]
Ebû Eyyûb (r.a.)den de Ebû Hüreyre rivâyetine benzer bir rivâyette, Rasûlullahın Doğruyu söylemiş diye tasdik ettiği söz, şöyle ifade edilir: Âyetül-Kürsîyi evinde oku. O takdirde sana ne şeytan, ne başkası yaklaşabilir.[1010]
ÂYETÜ'L-KÜRSÎ
- Kürsî ve Allah'ın Kürsîsi, Âyetü'l-Kürsî; Anlam ve Mâhiyeti
- Âyetü'l-Kürsî; Önemi ve Fazîleti
- Âyetü'l-Kürsî'nin Fazîletiyle İlgili Hadis-i Şerifler
- Âyetü'l-Kürsî; Tefsirlerden İktibaslar
- Kur'an'da Allah:
- Âyetü'l-Kürsî'deki İlâhî Sıfatlar ve İzahları
- Vâhid
- Hayy
- Muhyî:
- Hayat
- Kayyûm
- Mâlikü'l-Mülk
- Muhît
- Allah'ın Sıfatı Olarak İlim
- el-Alîm:
- Vâsi'
- Rabbi'l-Âlemîn
- el-Hâfız
- el-Aliyy:
- Azîm
- el-Azîm:
- Arş
- Şefî'
- Şefaat
- Kur'an'da Şefaat:
- Şefaat İzni:
- Âhirette Kimsenin Şefaati Fayda Vermez:
- Tapınılan Sahte Tanrıların Asla Şefaati Olmaz:
- Şefaat Kavramının Yozlaştırılması:
A harfi
- ADAM ÖLDÜRMEK
- ÂDİLE
- ÂDİL-İ MUTLAK
- ADL
- ADN CENNETİ
- ÂFÂK
- AF-AFV
- AFYON
- AĞAÇ
- AĞIT
- AĞLAMA
- ÂHÂD HABER
- AHBÂR
- AHD
- AHD-İ ATİK
- AHD-İ CEDİD
- AHFÂD
- AHİ, AHİLİK
- ÂHİR ZAMAN
- ÂHİRETE İMAN
- AHKÂM
- AHKÂMU'Ş-ŞER'İYYE
- AHKEMÜ'L-HÂKİMİN
- AHLÂK
- AHMED B. HANBEL
- AHRÛF-İ SEB'A
- AHSEN
- AİLE
- AKABE
- AKABE BEY'ATLARI
- AKIL
- ÂKİLE
- AKLÎ DELİL
- AKRABA
- AKSIRMAK
- ÂL, ÂLU MUHAMMED
- ALACAKLI
- ALAY, ALAY ETMEK
- ALDATMAK
- ÂMİNE BİNTİ VEHB
- ARZ
- ASHÂBU'S-SEBT
- ASHÂBU'S-SUFFE
- ASHÂBÜ'S-SÜNEN
- ÂSÎ
- AŞÛRÂ
- ASKER TEÇHİZİ
- ASR, ASIR
- ASR-I SAÂDET
- ÂŞİR
- AŞİR (AŞR-I ŞERİF)
- AT ETİ
- AT SÜTÜ
- ATALAR YOLU
- ATEİZM
- AV, AVCILIK
- AVÂRIZ
- AVL, AVLİYE
- AY MUCİZESİ
- AYB
- ÂYET
- ÂYETLERİ UCUZA SATMAK
- ÂYETULLAH
- ÂYETÜ'L-KÜRSÎ
- ÂYİN
- AYIP ARAŞTIRMAK
- AYIP ÖRTMEK
- ÂYİSE
- AYN
- AYNE'L-YAKÎN
- AZÂZÎL
- AZİL
- AZÎMET
- AZRÂİL (ÖLÜM MELEĞİ)
- el-AFÜV
- Hz. ÂİŞE (r.a.)
- AHMED
- ALEM
- ÂLEM
- ALFABE
- ÂL-İ ABÂ
- ALİ İBN EBİ TALİB
- ÂLİM
- ALIN YAZISI
- ALLAMÜ'L-GUYÛB
- ALTIN KULLANMAK
- ÂLU İBRAHİM
- ÂLU İMRÂN
- ÂLU YÂ'KUB
- AMEL-İ KESÎR
- ÂMENTÜ
- ÂMİL
- ÂMİN
- ÂMİR
- ÂMM
- AMMAR b. YASİR
- AMME HUKÛKU
- AMR b. EL-AS
- Amr İbnu Ümmi Mektum
- ANASIR-I ERBAA
- ANAYASA
- Anayasa Türleri:
- ARABULMAK
- A'RAF
- ARAFÂT
- A'RAZ
- ARÂZÎ
- AREFE
- ÂRİYET
- ARİYET KİTABI
- ARKADAŞ, ARKADAŞLIK
- ARŞ
- ARZ-I MEV'UD
- ASABE
- ASABİYE-ASABİYYET-IRKÇILIK
- ASHÂB
- ASHÂBU'L-A'RÂF
- ASHÂBU'L-ESER
- ASHÂBU'L-EYKE
- ASHÂBÜ'L-FERÂİZ
- ASHÂBU'L-FİL
- ASHÂBU'L-HİCR
- ASHÂBU'L-KARYE
- ASHÂBU'L-KEHF
- ASHÂBU'L-MEDYEN
- ASHÂBU'L-MEŞ'EME
- ASHÂBU'L-MEYMENE
- ASHÂBU'L-UHDÛD
- ASHÂBU'L-YEMİN
- ASHÂBU'R-REDD
- ASHÂBU'R-RESS
- ASHÂBU'R-REY
- ASHÂBU'Ş-ŞİMÂL
- ÂSİYE
- AVLANMA KİTABI
- AVRET
- AZÂB, AZAP
- AZAD ETMEK
- AZARLAMAK
- ÂZER
- AZÎZ HADÎS
- el ÂHİR