1) Dua:
Gerçek dua, yalnızca Ona yapılır. Ondan başka dua ettikleri ise, kendilerinin hiç bir isteğini yerine getiremezler. Onların durumu tıpkı ağzına gelsin diye suya avuçlarını uzatan kimseye benzer. Oysa su onun ağzına gelmez. İşte kafirlerin duası böyle boşa gitmektedir. (Rad: 13/14)
Rabbiniz buyurdu ki: Bana dua edin, ben de duanızı kabul edeyim, Şüphesiz bana ibadeti büyüklüklerine yediremeyenler yakında hor ve hakir olarak cehenneme gireceklerdir. (Mümin: 40/60)
Allah Teala kullarının, yalnızca kendilerine dua etmelerini emretti ve dua ettikleri zaman da kabul edeceğine dair söz verdi. Bu da duanın ibadet olduğunu gösterir. Üstelik dua ibadetlerin en üstünüdür. Bu ayetler gösteriyor ki Allah Teala kendisine dua edilmesinden hoşnut olur.
Rasulullah (s.a.v.) şöyle buyuruyor:
Allahtan istemeyen (dua etmeyen) kimseye Allah kızar.[26]
Dua ibadetin beynidir.[27]
Ayet-i kerime duanın da ibadetten olduğuna delildir. Çünkü bu böyle olmasaydı, yüce Allahın Şüphesiz bana ibadeti büyüklüklerine yedirmeyenler... diye buyurmak yerinde olmazdı. Her kim yüce Allahtan başkasının güç yetiremediği bir hususu Allahtan başkasından dua edip isteyecek olursa, o kimsenin dua ettiği varlık ister hayatta olsun, ister ölmüş bulunsun müşrik ve kâfir bir kimse olur. Bir kimsenin bir başkasına; Ey filan bana yemek yedir, ey filan bana su içir gibi sözlerle, hayatta olan bir kimsenin güç yetirebileceği bir şeyi istemesinde ise bir sakınca yoktur.
Böyle bir işi ölmüş ya da gaib (hazır olmayan) dan isteyen bir kimse ise müşriktir. Çünkü ölü ya da hazır olmayan (gaib) bir kimsenin böyle bir işi yapmasına imkan yoktur. Onun böyle dua etmesi, o kimsenin kainatta bir tasarrufunun bulunduğuna inandığının delilidir. Böylelikle bu kişi müşrik olur.
Rabbiniz buyurdu ki: Bana dua edin, ben de duanızı kabul edeyim, Şüphesiz bana ibadeti büyüklüklerine yediremeyenler yakında hor ve hakir olarak cehenneme gireceklerdir. (Mümin: 40/60)
Allah Teala kullarının, yalnızca kendilerine dua etmelerini emretti ve dua ettikleri zaman da kabul edeceğine dair söz verdi. Bu da duanın ibadet olduğunu gösterir. Üstelik dua ibadetlerin en üstünüdür. Bu ayetler gösteriyor ki Allah Teala kendisine dua edilmesinden hoşnut olur.
Rasulullah (s.a.v.) şöyle buyuruyor:
Allahtan istemeyen (dua etmeyen) kimseye Allah kızar.[26]
Dua ibadetin beynidir.[27]
Ayet-i kerime duanın da ibadetten olduğuna delildir. Çünkü bu böyle olmasaydı, yüce Allahın Şüphesiz bana ibadeti büyüklüklerine yedirmeyenler... diye buyurmak yerinde olmazdı. Her kim yüce Allahtan başkasının güç yetiremediği bir hususu Allahtan başkasından dua edip isteyecek olursa, o kimsenin dua ettiği varlık ister hayatta olsun, ister ölmüş bulunsun müşrik ve kâfir bir kimse olur. Bir kimsenin bir başkasına; Ey filan bana yemek yedir, ey filan bana su içir gibi sözlerle, hayatta olan bir kimsenin güç yetirebileceği bir şeyi istemesinde ise bir sakınca yoktur.
Böyle bir işi ölmüş ya da gaib (hazır olmayan) dan isteyen bir kimse ise müşriktir. Çünkü ölü ya da hazır olmayan (gaib) bir kimsenin böyle bir işi yapmasına imkan yoktur. Onun böyle dua etmesi, o kimsenin kainatta bir tasarrufunun bulunduğuna inandığının delilidir. Böylelikle bu kişi müşrik olur.
İBÂDET
- İ
- İbâdet kelimesi, "abede" fiilinin masdarı olup "itaat etmek, boyun eğmek, tevâzu göstermek, bağlanmak ve hizmet etmek" anlamlarına gelir. İbâdet k
- Kur'an'da İbâdet:
- İbadet
- 1- Kulluk ve itaat anlamında
- 2- İtaat anlamında
- 3- Kulluk anlamında
- İbâdetle ilgili Bazı Âyetler:
- İbadet Kimin Hakkıdır?
- İbadetin Dereceleri:
- İnsanın Yaratılış Gayesi:
- Allah'ın Kulları Üzerindeki, Kulların da Allah Üzerindeki Hakları:
- İbadet Çeşitleri:
- 1) Dua:
- Dua Çeşitleri:
- a) İbadet Duası
- b) Dilek Duası
- 2) İstiâne (Yardım Dilemek):
- İstiane Çeşitleri:
- a)
- c)
- d)
- e)
- 3) İstiğase (Medet Beklemek):
- İstiğase Çeşitleri:
- a)
- b)
- c)
- d)